24 juni 2021

Meldpunt kindertoeslagenaffaire

Meld je aan!
Veel ouders van de kindertoeslagenaffaire weten nog niet waar zij aan toe zijn.

In Ridderkerk, Barendrecht en Albrandswaard zijn 1100 ouders en kinderen gedupeerd in de toeslagenaffaire.
Ieder heeft z’n eigen verhaal en valt onder verschillende regelingen. Sommigen hebben al veel van de onterechte schuld afbetaald, anderen nauwelijks.
Wat opvalt, is dat het best ingewikkeld is om alles op een rijtje te zetten en helder te krijgen onder welke regeling men valt. En wat daar de mogelijkheden zijn.

Op 11 november 2019 bezocht een groep gedupeerden de belastingdienst in Rotterdam. Het kabinet, de Tweede Kamer en de Belastingdienst beloofden een ieder dit zo snel mogelijk op individuele wijze te gaan oplossen. Anderhalf jaar later wachten nog veel ouders op een oplossing en blijft onduidelijkheid overheersen. Ook de gemeenten hebben hierin een belangrijke taak.

Wij willen de kennis en deskundigheid samen brengen. Alle gedupeerden in onze regio hebben te maken met de BAR-organisatie. Zij hebben allemaal een eigen aanspreekpunt, maar er ontbreekt een overkoepelend contactpunt.
Daarom doen we een oproep aan inwoners die gedupeerd zijn in de kindertoeslagaffaire om zich bij ons aan te sluiten. Wij zijn een aantal gedupeerde inwoners, raadsleden en het PvdA-Ombudsteam. Wij steunen elkaar en delen ervaringen en kennis. En zoeken mee naar de beste weg voor elke inwoner!

Wellicht gaat dit over u of kent u mensen die in deze situatie verkeren. Wilt u hen dan over ons informeren?

Aanmelden kan via [email protected]

www.toeslagensterren.nl