18 november 2021

Toespraak Christina Fortes – Mars met de Moeders

Beste Overheid:

Jullie deden ons geloven dat jullie ons, Wij als Nederlandse burgers, een opstapje aangeboden kregen. Bijvoorbeeld dat wij als Nederlandse burgers onze school konden afmaken of konden gaan werken.

Kinderopvang toeslag, als manier om onze doelen en dromen te bereiken. Dromen die wij voor ons leven en dat voor onze kinderen hadden uitgestippeld. Helaas was dit allemaal een leugen, want het opstapje dat jullie ons hebben aangeboden, bleek een afstap naar de afgrond.

Jullie hebben een parcour voor ons opgezet met gevaarlijke en moeilijke obstakels. We hebben deze bewandeld met veel leed en geestelijke kwelling. Maar, hey, we staan er nog steeds!!

Nu het allemaal in de media komt vragen velen aan ons hoe het toen was, wat we voelden. Maar laten we eerlijk zijn het leed wat ons is aangedaan, zullen anderen nooit begrijpen. Wij staan hier nu ondanks dit leed en eisen dat dit nooit opnieuw een ander wordt aangedaan!

Ik wil de moeders bedanken die samen het einde van het parcour in zicht hebben gebracht voor de andere ouders. En wij gaan dit parcour verder samen afleggen. Wij zijn strijders onthoudt dit goed!!

Het einde is in zicht!! We zien de eindstreep!! We zullen elke strijder helpen en de kracht geven om over de streep te gaan. Zodat een ieder dit onmogelijke parcour toch kan afleggen.

En aan de overheid zeggen we: we gaan niet meer toestaan dat jullie ons parcour voor ons gaan bepalen. Wij willen geen obstakels meer en gaan deze ook niet meer toestaan!!!

Vandaag besluiten wij met zijn allen naar de eindstreep te lopen!! We staan niet langer alleen! SAMEN ZIJN WE STERK. En ons doel is om onze weggezette dromen weer op te pakken. Want wij verdienen het weer te durven dromen en nieuwe doelen voor onszelf te kunnen opstellen. Zoals we die ook hadden voordat dit alles begon.

Zodat wij weer met een opgeheven hoofd door de Maatschappij kunnen!!! Wij eisen Herstel!! Wij eisen het Nu!!

En aan de overheid, als u wilt weten tegen welke obstakels wij aan lopen, nou ik heb een lijst!

Ongelijke behandelingen van onze Strijders
Zorgverzekering die niet akkoord gaan met kwijtschelding, waardoor vele van onze strijders nog steeds geen aanvullende verzekering kunnen krijgen
Deurwaarders die zich niet aan de pauzeknop houden en onze strijders de stuipen op het lijf jagen!!
De overheid heeft een code aangereikt om bij bedrijven aan te leveren waarmee strijders kunnen aantonen dat zij gedupeerd zijn, echter geven bedrijven hier geen gehoor aan.
Bewindvoerder/schuldsaneringen die onze strijders hun compensatie niet overhandigen!!
Strijders hebben hulp nodig bij het verwerken van hun geestelijke kwelling wat hun is aangedaan. Breng fysiek EN emotionele schade in kaart en vergoed deze!
Gemeenten die hun rol niet actief oppakken voor onze strijders

Rotterdam is op dit moment een goed voorbeeld voor gemeenten, zoals Barendrecht Albrandswaard en Ridderkerk

Wethouders die ons niet serieus nemen
U maakte miljarden vrij om dit af te sluiten maar wij zien slechts een fractie hiervan onze kant opkomen. Waarom wordt het geld weer via de achterdeur geïnvesteerd in de belastingdienst!!
Er leven op dit moment nog steeds ouders in ARMOEDE!! of staan op punt hun huis kwijt te raken of hebben geen Gas, Water of Licht!!!
Waarom moeten wij bewijzen wat ons allemaal is aangedaan. Jullie weten toch, wat jullie ons hebben aangedaan, de bewijslast ligt dus bij jullie!!
Jeugdinstanties die hun macht misbruiken tegen onze strijders
Onze kinderen moeten naar huis!!
En bovenal! Het duurt te lang!!!

Vandaag geven wij mevrouw van Huffelen onze eisen, wij verwachten dat u deze eisen inwilligt!! En zo niet, weet dan dat wij ze komen halen!! En overheid weet dan dat we niet met honderd maar met duizend vrouwen, mannen en kinderen komen!!

Wij zijn strijdlustig en gaan door!!

Wij eisen Herstel!!

Wij eisen dat NU!!