Kandidaat Raadslid nr 11

Feline van Doorn

Over Feline van Doorn

Hallo, mijn naam is Feline van Doorn.

Als 17 jarige inwoner van Barendrecht ben ik het jongste kandidaatsraadslid van onze gemeente.

Ik zit in het eindexamenjaar van 5 Havo op het Daltonlyceum.

Waarom wil ik nu al in de gemeenteraad?

Jongeren zijn een groot deel van onze inwoners en er moet meer “door en voor” jongeren in de raad besloten worden.

De lokale politiek staat dicht bij de inwoners, juist in je eigen gemeente kun je veel invloed hebben. Zo ben ik een petitie gestart voor het aanpakken van kinderarmoede. In Barendrecht betreft dit 800 kinderen, dat zijn er 800 te veel! De Klijnsma-gelden, 168.000 euro, worden in Barendrecht niet gebruikt in de aanpak van kinderarmoede. Dit moet anders!!

Waarom heb ik voor de PvdA gekozen?

De PvdA zet zich in voor bestaanszekerheid. Goed eerlijk werk, de beste zorg, uitstekend onderwijs met kansen voor iedereen en een betaalbaar huis in een fijne wijk dat is toch de basis voor iedereen! Persoonlijk heb ik ervaren dat deze basis in bestaanszekerheid niet voor iedereen in Nederland vanzelfsprekend is. In een welvarende gemeente als Barendrecht moet iedereen zeker kunnen zijn van deze basis en daar wil ik mij voor inzetten.

Wat wil ik per direct in onze gemeente aanpakken?

Jongeren moeten een stem krijgen in de gemeenteraad en betrokken worden bij besluitvoering. Een jongeren- of kinderraad is nodig!

In Barendrecht is er, op sport na, niets te doen voor jongeren. Zeker in de wijk Carnisse, waar veel jongeren wonen, moet er een uitgaansgelegenheid komen en moeten er jongeren-evenementen georganiseerd worden, zoals een festival.

Betere OV voorzieningen in onze gemeente, met een aansluiting op het metronetwerk naar Rotterdam is voor jongeren een must have!