Drukwerk Barendrecht biedt meer aangepaste werkplekken aan

20 februari 2024

Drukwerk Barendrecht staat bekend om zijn pioniersrol als sociale onderneming in de gemeenschap en de bijdrage aan de professionele groei van zijn medewerkers. Peter Posthumus, van origine elektricien, heeft zich over de jaren ontwikkeld tot een sleutelfiguur binnen het bedrijf. Tijdens een recent werkbezoek deelde hij zijn inzichten over de transformatie van het bedrijf van traditioneel drukwerk naar een digitale voorloper.

In zijn huidige rol begeleidt Posthumus niet alleen het drukwerkproces maar vervult hij ook een mentorfunctie voor de mensen die een aangepaste werkplek binnen het bedrijf vinden. Drukwerk Barendrecht, nu onderdeel van De Bondt Grafimedia, biedt kansen aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en vrijwilligers om zich aan te sluiten bij hun werkervaringstrajecten. Deze programma’s zijn zorgvuldig ontwikkeld om deelnemers voor te bereiden op de arbeidsmarkt en hen door te laten stromen naar betaalde werkzaamheden, met bijzondere aandacht voor individuele groei en teamgeest.

Met het oog op maatschappelijke betrokkenheid en persoonlijke ontwikkeling, heeft Drukwerk Barendrecht extra plaatsen beschikbaar gesteld voor belangstellenden die op zoek zijn naar waardevol vrijwilligerswerk en een route richting betaalde arbeid.

Met een team van zeventien mensen, waaronder dertien actief, streeft de organisatie ernaar een inclusieve werkomgeving te creëren die persoonlijke ontwikkeling, collegialiteit en erkenning bevordert. De diversiteit van het team, met zeven verschillende nationaliteiten, illustreert de harmonieuze samenwerking die dagelijks bijdraagt aan een positieve werksfeer.

De PvdA Barendrecht spreekt haar waardering uit voor de inzet van Drukwerk Barendrecht vanwege de maatschappelijke functie die het bedrijf vervult. De organisatie speelt een cruciale rol in het coachen en begeleiden van mensen naar werk, wat van onschatbare waarde is voor de lokale gemeenschap en bijdraagt aan de sociale cohesie in Barendrecht.