Geef een prentenboek cadeau!

30 juni 2020

Bedankt voor alle donaties! Op dit moment kunnen wij 89 gezinnen blij maken met een prentenboek!

Uit een boek (voor)lezen is niet alleen leuk om te doen, maar ook ontzettend leerzaam. En met de jaarlijkse campagne “Geef een prentenboek cadeau” nu ook heel betaalbaar. Vanaf 12 juni ligt het prentenboek Woeste Willem in de boekhandel voor slechts € 2,50. Het boek, geschikt voor kinderen rond 4 jaar, kan worden weggegeven of gedoneerd aan gezinnen waar behoefte is aan extra aandacht voor taalontwikkeling. Nog te veel kinderen groeien op in een taalarm gezin, ook in Barendrecht. In een situatie waarbij ouders moeite hebben met taal, wordt minder voorgelezen en daardoor starten kinderen uit deze gezinnen vaak met een taalachterstand op de basisschool. Samen gaan we de strijd aan tegen laaggeletterdheid met de inwoners van Barendrecht

Woensdag 15 juni 2020 was Daphne Plaizier te gast bij ‘Met van Mill door de middag’ op Exxact Barendrecht om meer uitleg te geven over de actie. De uitzending is terug te luisteren via Exxact op Spotify, Apple podcast en de website van Exxact. Het fragment van het interview is hieronder terug te luisteren.

Maandag 29 juni 2020 was Daphne Plaizier te gast bij ‘Met van Mill door de middag’ op Exxact Barendrecht om meer uitleg te geven over het effect van laaggeletterdheid en waarom het zo belangrijk is om hier iets tegen te doen. De uitzending is terug te luisteren via Exxact op Spotify, Apple podcast en de website van Exxact. Het fragment van het interview is hieronder terug te luisteren.

Wij vinden het belangrijk dat elk kind op kan groeien tussen de boeken in de strijd tegen laaggeletterdheid. In samenwerking met Stichting Kleurrijk zetten wij ons dan ook in voor deze actie. Het is mogelijk voor de inwoners van Barendrecht om het prentenboek Woeste Willem aan te schaffen bij de boekenwinkel en deze vervolgens aan ons te doneren. Dat kan gewoon bij de kassa van de boekenwinkel, wij halen vervolgens alle gedoneerde boeken op en geven deze aan taalarme (minima) gezinnen in Barendrecht samen met Stichting Kleurrijk.

Vanaf 12 juni is het prentenboek Woeste Willem te koop voor €2,50 bij The Read Shop op de middenbaan en Bruna in Carnisse Veste. Doet u ook mee?

Voor meer informatie over deze actie kunt u altijd contact met ons, de lokale boekhandel(Bruna, The Read Shop) en stichting geef een boek cadeau opnemen.

(Bron:https://geefeenprentenboekcadeau.nl)

Woeste Willem

Woeste Willem is een humeurige en mopperende zeerover, maar met het jongetje Frank sluit hij vriendschap en aan hem vertelt hij al zijn avonturen. Het boek is niet nieuw, maar verscheen voor het eerst in 1992 en is in 2020 uitgekozen tot prentenboekcadeau van dit jaar. Dit prentenboek leert de kinderen veel over vriendschap en wat een vriendschap kan doen met iemand.

Prentenboek in ruim 20 talen

De boeken kunnen worden voorgelezen maar ook samen via een audiobestand worden beluisterd via de website www.prentenboekeninalletalen.nl Op deze website zijn audiobestanden te vinden waarin het boek in ruim 20 talen en dialecten wordt voorgelezen. Van Chinees tot Hebreeuws en van het Vlaams tot ons eigen Twents. De PvdA Enschede heft de Twentse vertaling opgenomen.